Tuesday, 10 December 2013

SET HEBAT! : ANAK PINTAR & SIHAT BERTENAGA

Utk dpt yg terbaik jom kita berusaha menyediakan yg terbaik. 

◆◆◆Set Anak Pintar◆◆◆◆
Vitamin dan mineral lengkap plus DHA dan EPA yg ada dlm minyak ikan OmegaGuard yg dihasilkan dari ikan di perairan sejuk Jepun, bakal membantu tumbesaran anak2 dr segi minda cerdas tubuh cergas. 


◆◆◆Set Sihat Bertenaga◆◆◆
Ibu2 yg kelesuan, pesakit2 yg dlm proses pyembuhan slps pmbedahan, ingin kembalikan seri wajah, mau detoks juga bule cuba kombinasi ESP dan Mealshake ok.


Bule contact Eda Alif Nor Hidayah 0197312704. ♡




Kebaikan OmegaGuard Utk Bayi dan Kanak2 Membesar

Ibu2 hamil yg gorgeous sekalian,


Tahukah anda bahawa OmegaGuard mampu membantu dlm perkembangan otak bayi dari peringkat janin lagi? 

Ya, OmegaGuard ada Omega-3 yg membekalkan DHA untuk disalurkan kepada bayi dalam kandungan. Seperti kalsium, bayi di dalam kandungan akan menyerap Omega-3 yang berfungsi untuk membekal DHA dalam tubuh ibu untuk tumbesaran otak mereka. Oleh yang demikian, bekalan Omega-3 yang ada dalam tubuh ibu2 bakal berkurangan sekiranya kurang mengambil makanan berzat yang mengandungi sumber Omega-3 seperti ikan, krill dan sebagainya.

Ibu2 cuba bayangkan jika sumber Omega 3 kita berkurangan, kita pula hamil dan menyusu anak, anak-anak sudah pun menyerap Omega-3 dengan banyak daripada kita. 
Jika seorang tahan lagi, jika anak sudah ramai? 

Berapa banyak bekalan Omega-3 kita susut? 

Sesetengah ibu hamil, ada yang selera berkurang, ikan tak lalu makan, tumbuhan yg ada Omega-3 pun tak lalu makan..ubat klinik pun tak dapat nak telan..aduhai..macam kes saya masa mengandung dulu ;)


Maka tak hairan jika kita sebagai ibu dan dalam mengurus hal ehwal rumah tangga, asyik lupa aje. Betul tak yek? Ada kebarangkalian kerana DHA kita dah berkurang. Otak boleh mengecut dan blood flow dalam otak kurang lancar. Agak2 apa akan terjadi ye sekiranya tiada langkah awal dari sekarang? 

Jika ibu2 bukan pemakan ikan khususnya ikan yang mempunyai kandungan tinggi Omega-3: (antaranya ialah salmon, mackerel, herring dsb), ambillah supplement minyak ikan seperti Omega Guard ni. Utk kesihatan kita juga. 


  Ibu2 menyusu juga digalakkan mengamalkan OmegaGuard ini untuk membantu meningkatkan kandungan DHA yang semulajadi ada dalam susu ibu supaya bayi dapat mperoleh nutrien yang optimum daripadanya. 

Inshaa Allah dengan pengambilan OmegaGuard secara konsisten, ibu2 akan dapat melihat perkembangan bayi anda yang cerdas dan pintar semestinya khasiat dari susu ibu2.

Anak2 yg sedang membesar, ibu2 boleh gabungkan khasiat OmegaGuard bersama dengan Mealshake yang mengandungi banyak vitamin dan mineral dalam diet pemakanan anak2 utk membantu tumbesaran mereka supaya cergas, cerdas dan pintar!

Biiznillah.. ♡♥♡♥

Kredit info dari Kak Nur Nitra. ♥ u sis!




Saya pastikan Alya dan Hakimi mengambil Mealshake dalam susu pertama mereka setiap hari. :)

Cerita Pokok dan Mancis.

Sebatang pokok dapat membuat jutaan batang mancis, tetapi satu batang mancis juga dapat membakar jutaan pokok.

Jadi, satu fikiran negatif dapat membakar semua fikiran positif. Mancis mempunyai kepala, tetapi tidak mempunyai otak, oleh kerena itu, setiap kali ada gesekan kecil, Sang mancis terus terbakar.

Kita mempunyai kepala, dan juga otak, jadi kita tidaklah perlu terbakar dgn perasaan marah hanya kerena gesekan kecil. Ketika burung hidup, ia makan ulat, ketika burung mati, ulat pula makan burung.

Waktu terus berputar sepanjang zaman sama seperti kitaran kehidupan terus berlaku. Jangan merendahkan siapapun dalam hidup, bukan kerana siapa mereka, tetapi kerana siapa diri kita.

Kita mungkin berkuasa hari ini tetapi WAKTU lebih berkuasa daripada kita. Waktu kita sedang berjaya, kita merasa banyak teman di sekeliling kita.

Waktu kita sakit, kita baru tahu bahawa sihat itu sangat penting, jauh melebihi HARTA.

Ketika kita tua, kita baru tahu bahawa masih banyak perkara yang belum kita kerjakan dan, setelah di ambang ajal, kita baru tahu begitu banyak waktu yang terbuang sia-sia.

Hidup tidaklah lama, sudah saatnya kita bersama-sama membuat HIDUP LEBIH BERHARGA. Saling menghargai, saling membantu dan memberi, juga saling menyokong.

Jadilah teman perjalanan hidup yg tanpa banyak soal dan syarat.
Believe in "Cause & Effect"

Apa yang ditabur, itulah yang akan kita tuai...

Sunday, 1 December 2013

PROMOSI DISEMBER - OMEGAGUARD BUY 6 FREE 1!


Promosi Disember! 
Dptkan keahlian percuma dengan OmegaGuard Buy 6 Free 1!
Beli 1 pun boleh dapat harga istimewa ;) 

Eda Alif Nor Hidayah Shaklee ID 889334.
Talian mesra : 0197312704
FB Page : Laman Sihat Kita
Blog : lamansihatmuslimah.blogspot.com
Email : lamansihat.muslimah@gmail.com

COD available area Meru, Setia Alam, Kapar, Bukit Kapar.
Servis postage Poslaju.




Wednesday, 20 November 2013

9 perkara mengenai 3 hal

Assalamualaikum wbt, 

Hai kwn2, jom motivasi pagi jam 10. 

9 perkara mengenai 3 hal:-

A) 3 perkara yang tak boleh diganti.
1. Waktu/masa
2. Kata-kata
3. Peluang/kesempatan


B) 3 perkara yang boleh hancurkan hidup.

1. Kemarahan
2. Keangkuhan
3. Dendam

C) 3 perkara yang tak boleh hilang.
1. Harapan
2. Keikhlasan
3. Kejujuran

D) 3 perkara yang paling berharga.
1. Kasih sayang
2. Cinta
3. Kebaikan

E) 3 perkara yang tak pernah pasti.
1. Kekayaan
2. Kejayaan
3. Mimpi

F) 3 perkara yang membentuk watak seseorang.
1. Komitmen.
2. Ketekunan dalam tugas.
3. Kerja keras/kesungguhan.

G) 3 perkara yang boleh membuat sukses.
1. Tekad
2. Kemahuan
3. Fokus pada kerja

H) 3 perkara yang tak pernah kita tahu.
1. Rezeki
2. Umur
3. Jodoh

I) 3 perkara yang pasti.
1. Tua
2. Sakit
3. Mati

Tuesday, 5 November 2013

Manfaat Nutriferon Untuk Anak Demam dan Selesema

Dari tengah mlm semalam suhu bdn Alya tiba2 naik, dgn batuk2 dan selesema. Sampailah pg td suhu bdn die mkin tinggi mencecah 38°. Sambung lg batuk2 dan selesema yg kuat. Ibu bancuhkan susu pertama die awal pagi td mcm biasa dgn Mealshake plus 1 sachet Nutriferon. Alhamdulillah, dgn izin Allah, panas bdn yg mula membahang turun. Tau2 bile ibu jamah dahi dan perut dia, dah tak panas. Suhu back to normal. Die lak rileks aje main dan menyanyi mcm biasa. Batuk2 yg mcm kronik sblm tu xda. Selesema mkin bkurang. Lega rasanya ibu. Tak perlu nak mkn ubat dah kakak.. Dah tak merengek. Kalo tak ibu susah ati die tdo mlm smbil mngigau2. Kejap2 bgn. Selera makan pun okay macam biasa. 


Kalu kwn2 nak tau, Nutriferon adalah satu produk Shaklee yang dihasilkan bertujuan untuk ‘boost’ sistem perlindungan imuniti tubuh – interferon. Interferon adalah sejenis protein yang dihasilkan oleh tubuh kita untuk melawan virus, sekaligus mengelakkan virus tersebut ‘membiak’ dalam tubuh kita.



Ia dihasilkan drpd ekstrak 4 tumbuhan (biji labu, bunga sunflower, honeysuckle jepun dan biji plantagi) yang mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Rasa nutriferon ni pun manis mcm labu.



Antara manfaat interferon ye:



1. Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari. 



2. Melindungi dari influenza. 
Melindungi dengan berkesan drpd virus, microb termasuk selesema, flu, alergi dan influenza.



3. Meringankan stress dan kelesuan.
Meringankan kemudaratan yg disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.



Saya pun demam jadinya amik juga nutriferon 1 sachet campur dalam air oren. Yummy!

Alya setengah sachet campur dlm susu dia.

1st time mencuba Nutriferon. Mmg betul terbukti berkesan. Utk details lg bule PM ya.


Tuesday, 29 October 2013

Sejarah Perkembangan Shaklee

Assalamualaikum wbt, 

Hai kawan2, semoga semua sentiasa ceria dan positif setiap hari. 


"The More You Share With Others,
The More Valuable Your Share Will Become..
Do Unto Others As You Would
Have Them Do Unto You Too. "


Lebih Banyak Anda Berkongsi Dengan Orang Lain,
Lebih Tinggi Nilai Saham Anda.
Lakukan Kepada Orang Lain Sebagaimana Anda
Mahu Mereka Lakukan Kepada Diri Anda..


Hari ini jom kita share antara Sejarah Perkembangan Shaklee Terhadap Alam Sekitar okay.
Diasaskan pada tahun 1956, Shaklee merupakan syarikat pertama di dunia yang memperoleh persijilan 'Climate Neutral" dan mengimbangi sepenuhnya pembebasan karbon dioksida - menghasilkan impak sifar ke atas alam sekitar.

1960 - Shaklee memperkenalkan Basic H - bahan pencuci biodegrasi dan tidak bertoksik yang pertama di dunia.

1989 - Shaklee dengan kerjasama American Himalayan Foundation telah menanam lebih drpd 1 juta pokok di Asia.

1990 - Shaklee menerima anugerah "Family Circle's Green-Chip" sebagai salah satu daripada 10 syarikat yg mesra alam sekitar.

1991 - Produk utk kegunaan rumah digunakan dalam Projek "Biosphere 2".

1996 - Produk Shaklee digunakan di atas kapal Odyssey, yg menjalankan penyelidikan dan pengumpulan data pencemaran laut di seluruh dunia.

2000 - Shaklee menjadi syarikat pertama di dunia yg memperoleh persijilan "Climate Neutral".

2002 - Shaklee dianugerahkan "Climate Protection" oleh Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat.

2002 - Shaklee menerima anugerah "Environmental Stewardship" daripada Social Accountability International.

2003 - Shaklee menyokong pembinaan turbin tenaga angin bagi Orang Asli Amerika.

2003 - Shaklee membantu penukaran bas sekolah diesel di San Bernardio, California kepada biodiesel.

2005 - Shaklee menyokong usaha Dr. Wangari Maathai, pemenang Nobel Peace 2004 ke atas projek beliau - "Green Belt Movement".

2007 - Shaklee merupakan syarikat pertama di dunia yg mengimbangi pembebasan karbon, iaitu kerjasama dgn sebuah organisasi yg dipelopori oleh Dr. Jeffrey D. Sachs.

2007 - Shaklee dipilih oleh Healthy Child Healthy World utk menjadi rakan kongsi kepada penghasilan video "Creating Healthy Environment for Children".

2007 - Shaklee dipilih oleh pengeluar filem "The 11th Hour" (dokumentari alam sekitar yg dinarratorkan oleh Leonardo DiCaprio) sbg rakan kongsi kpd pengeluar filem - merujuk kpd komitmen dan sumbangan Shaklee sbg penerajui alam sekitar.

Misi di Shaklee selama lebih 50 tahun adalah membuat produk yg semulajadi selamat DAN terbukti berkesan. Setiap produk yg masuk ke dalam setiap botol Shaklee direka utk meningkatkan kesihatan, bekerja tanpa kompromi dan menjadi mesra alam di bumi ini. 

Apabila kita memilih Shaklee, kita akan tahu TIGA perkara BENAR.

* Ia adalah sentiasa selamat.

* Ia sentiasa berkesan.

* Ia sentiasa mesra alam.
Mudah2an ia akan memberi yg terbaik utk kawan2 semua. Inshaa Allah.

Thursday, 24 October 2013

Lecithin

Assalamualaikum wbt,

Hai kawan2, Lecithin merupakan salah satu suplemen yang paling hangat permintaannya pada masa kini. Ramai yang sedar tentang kelebihan Lecithin sebagai salah satu pembantu kepada program diet. Namun Lecithin bukan setakat berfokus ke atas program diet sahaja malahan terdapat banyak lagi manfaat lain yang boleh diperoleh daripadanya. 

Kepentingan Lecithin :

Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

Kandungan Lecithin :

Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .
Kolin – satu komponen neurotransmitter.
Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

Kegunaan Lecithin :

PALING UTAMA :-

  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Membantu kawal paras triglycerides.
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh-pembuluh darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.


PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.
Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari Cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin.
Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecithin.

UNTUK WARGA TUA
Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.
Ia juga membantu mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dan sebagainya.

UNTUK PENGHADAMAN
Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil "bile" daripada kolesterol. "Bile" amat penting untuk proses penghadaman.

UNTUK SEL
Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel. Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.

UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.

"It's A Matter Of Choice.."

Assalamualaikum wbt, 
Hai kawan2, hari ini saya muatkan apa yang saya nukilkan di facebook saya pagi tadi.

Memetik kata sahabat, "Its a matter of choice." by Ani Ahmad

Saya akui saya mengambil masa yg agak lama membuat keputusan utk turut serta dlm Shaklee. Selama setahun saya amalkan suplemen dr Shaklee dan merasai setiap satu keberkesanannya. Konsisten dan hasil mmg positif. 

Setiap kali mula rasa nak share kebaikan dengan kawan2. Nak mulakan langkah tapi masih malu2 dan segan. Terasa tak pandai seperti SID lain yg efektif.

Sampai bila saya nak malu? Even saya consume sendiri pun bule dapat bonus. Kenapa saya tak mencuba utk berkembang?

Sebulan dua saya mulakan tekad. Saya mahu mencuba. Kejayaan tidak semudah disangka. Tapi PELUANG sentiasa ada. Mahu atau tidak mahu?

Dari 2 angka kepada 3 angka. Dari 3 angka bakal melonjak kepada 4 angka. Inshaa Allah, Usaha + Tawakal + Doa.

Kawan2, Anak2 Shaklee ibu, dan mereka yg ingin menyertai. Jemput PM ibu ya. 

Whatsapp, WeChat, SMS, email. Sume medium bule. Nak tulis surat pun bule. Tanya apa2 sahaja. Inshaa Allah akan bantu yg termampu. 0197312704 ♡♥♡♥♡

Wednesday, 23 October 2013

Sustained Release Vitamin C Plus

Assalamualaikum wbt,

 Hai kawan2, semoga semua sihat dengan izin Allah SWT. Hari ini saya nak ceritakan serba sedikit info berkenaan Sustained Release Vitamin C Plus ni. Semenjak SR Vita C menjengah semula, ramai yang mula mencari Vitamin Kecantikan ini. Untuk makluman kawan2, sebelum ini Vitamin C  dikenali dengan Sustained Release Vitamin C 500gm manakala yang terbaru pula Sustained Release Vitamin C Plus. 


Apakah yang membezakan antara keduanya? 

Sebelum itu, apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan Sustained Release itu sendiri?

Sustained Release kalau diterjemah ke dalam Bahasa Malaysia ialah pelepasan masa. Apa yang dimaksudkan pelepasan masa bagi Vitamin C ini ialah ia dirembeskan secara perlahan-lahan ke dalam badan mengikut keperluan badan kita. Sekiranya berlebihan, ia akan dileraikan dan dikeluarkan melalui urin, najis atau peluh.

Vitamin C dari Shaklee ini adalah yang terbaik. Ianya merupakan suplemen pertama yang menggunakan keseluruhan bahan semulajadi yang diambil dari sumber vitamin C itu sendiri iaitu buah-buahan sitrus. Saya pasti ramai yang mengetahui khasiat Vitamin C. Mari kita tengok kelebihan dan manfaat Vitamin C.

1. Meningkatkan sistem pertahanan badan.
2. Menjaga kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan.
3. Membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi.
4. Membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka.
5. Membina kolagen untuk kulit yang sihat.
6. Melindungi sel dlm serangan antioksidan.
7. Meningkatkan penyerapan zat besi.

Okay, sekarang kita tengok pula apakah yang membezakan antara Sustained Release Vitamin C 500gm dan Sustained Release Vitamin C Plus. Jika dilihat dari segi berat, ada sedikit pertambahan dari 500mg kepada 525.35mg untuk pengambilan sehari. Ini bermaksud bukanlah kandungan Vitamin C itu yang meningkat, tetapi dalam tablet yang terbaru ini telah ditambah bahan yang dinamakan Bioflavonoids Complex, di mana tidak terdapat dalam tablet Sustained Release Vitamin C 500mg. Digabungkan bahan ini ke dalam tablet terbaru Sustained Release Vitamin C Plus ialah bagi memberi kesan yang lebih efektif untuk melindungi Vitamin C dari mudah teroksida. Apakah itu? Maksudnya,  ia akan membantu penyerapan Vitamin C SEPENUHNYA ke dalam badan kita. Tidak akan ada yang berlebihan.. :)

Sekarang kita berkenalan pula dengan Bioflavonoids Complex ya. 

Bioflavonoids Complex atau turut dikenali dengan Vitamin P atau kebiasaannya dipanggil Flavonoids adalah bahan yang larut air. Istilah Bioflavonoids merujuk kepada beberapa jenis zat seperti hesperidin, eriodictyol, quercetin, citrin, luteolin dan sebagainya yang mana nutrien-nutrien ini tidak dapat dihasilkan oleh badan dan kita perlu mendapatkannya dari makanan. Bioflavonoids ini dapat berfungsi dengan baik dengan adanya Vitamin B6,C, E, Tyrosine, Kalsium dan Zink.

Kebaikan Bioflavonoids :
* Menjaga kekuatan pembuluh darah dan mengatur penyerapannya.
* Membantu Vitamin C menjaga kolagen agar sentiasa berada dalam keadaan yang sihat.
* Membantu penyerapan dan penggunaan Vitamin C.
* Mencegah kerosakan Vitamin C akibat proses oksidasi.
* Membentuk penghalang pelindung terhadap jangkitan.
* Mengurangkan gejala-gejala pendarahan jangka panjang.
* Mencegah terjadinya serangan penyakit jantung koronari dan strok.Tambahan makanan dari sumber Flavonoids dapat melancarkan kembali darah pekat akibat penyumbatan pembuluh darah oleh kolesterol dan menjaga kadar normal HDL(high-density lipo-protein). 
* Merupakan antioksidan dan mencegah pembentukan radikal-radikal bebas. 

Apa itu Radikal Bebas??
(Radikal bebas ialah molekul yang kehilangan satu elektron dan menyebabkan molekul itu menjadi tidak stabil dan akan berusaha untuk mengambil elektron dari molekul atau sel lain. Sudahnya yang lain pun akan jadi tidak stabil. Kebiasaannya radikal bebas terjadi hasil dari metabolisme badan dan faktor luaran seperti asap rokok, hasil penyinaran ultra ungu, zat kimia dalam makanan dan bahan pencemar lain. Penyakit yang sering dikaitkan dengan radikal bebas adalah seperti serangan barah dan jantung yang mengambil masa bertahun-tahun untuk disahkan nyata. Dan bahan yang mampu mengurangkan radikal bebas ini adalah antioksidan. Dan itulah bahan yang ada dalam Bioflavonoids.

Apa itu HDL??
HDL ialah "kolesterol baik" yang berfungsi untuk membuang "kolesterol jahat" dalam badan. "Kolesterol jahat" dikenali sebagai LDL. Apabila LDL lebih tinggi dalam badan berbanding dengan HDL, seseorang itu berisiko ke atas serangan jantung.  LDL yang tinggi ini akan melekat pada dinding arteri dan lama kelamaan akan mengeras dan menjadi plak kolesterol. Plak ini akan menyebabkan dinding arteri semakin sempit dan menyukarkan laluan oksigen dan darah kepada otot jantung. Kesempitan ini menyesakkan dan menyakitkan akibat laluan yang sempit dan tersumbat itu. Ini boleh menyebabkan kematian otot jantung. Nauzubillah....

Oleh itu kawan2, marilah kita sama-sama renungkan. Apakah yang perlu kita pilih untuk kesihatan kita, untuk kehidupan kita, untuk keluarga yang menyayangi kita. Dalam mengkaji tentang Vitamin C ini dan juga perkara-perkara yang berkaitan, hati semakin rasa insaf dan bertekad untuk menjaga kesihatan.  Saya ubah persepsi Vitamin C adalah Vitamin Kecantikan, tetapi VItamin C adalah salah satu Vitamin Kesihatan untuk kita. Yang cantik kemudian, yang sihat itu penting.

 Itulah sedikit sebanyak yang dapat saya kongsikan dengan kawan2. Semoga memberi manfaat kepada semua. Apa-apa pun, boleh PM saya untuk consulatation dan suplemen ya. Inshaa Allah saya akan bantu yang termampu. Terima kasih sudi membaca coretan saya! :)

PM for the best price!
Nor Hidayah Binti Baharudin
Shaklee ID 889334
Tel No 0197312704
Email: lamansihat.muslimah@gmail.com


Monday, 21 October 2013

Personal Promotion : Combo Pack!

Assalamualaikum kawan2, 

Hari ini nak saya nak perkenalkan Personal Promotion saya utk tempoh terhad. 
Set Combo ESP + MEALSHAKE + FREE SHAKER
Semoga memberi manfaat kepada kawan2.... :)




 PM for the best price!
Nor Hidayah Binti Baharudin
Shaklee ID 889334
Tel No 0197312704
Email: lamansihat.muslimah@gmail.com


Sunday, 20 October 2013

Vivix Shaklee - Testimonial Mak Tersayang

Assalamualaikum wbt,





Hai kawan2, hari ni nak share tentang testimonial mak yang mengamalkan botol pertama Vivix.

Slps mak, (Keluarga Jasmi) keluar wad awal bulan baru ni, sy hadiahkan mak sebotol vivix bersama supplemen lain dr Shaklee iaitu zinc complex, alfalfa. Alhamdulillah, proses penyembuhan mak agak cepat dan lancar. Bacaan gula dan tekanan darah bertambah baik dan stabil. Mak ada tanya, "kakak, yg dlm botol vivix tu kalu nk lagi ada ke..." Untuk Mak mmg stiasa ada lepas ni..
Utk pgetahuan kwn2, Mak ada diabetes. Dan bacaan gula pernah mencapai 18. Pernah juga tahun sebelumnya sehingga 21. Hari ini bacaan gula Mak stiasa dalam paras normal. Kulit Mak yg semakin tua dan pucat pun dah mkin cerah kemerahan. Macam org muda. Mak suke vivix tu..sedap rasanye. Alhamdulillah..















Jadi kawan2 yang berminat untuk mencuba, boleh contact saya ya. Memang saya akui harganya mahal. Retail Price RM475 untuk 150ml. Saya pun macam tu. Awalnya teringin sangat nak dapatkan satu, tapi mengenangkan harga.. walaupun saya dah memulakan langkah dalam Shaklee. Tetapi saya bulatkan tekad, apa pun saya mesti ambil satu untuk cuba pada Mak. Alhamdulillah, mak suka dan hasilnya pun sangat memuaskan. Percayalah, dengan kandungan bahan yang terbaik dalam Vivix ini, demi kesihatan insan yang kita sayangi, selagi kita berkemampuan dan mahu mencuba mencari ikhtiar, saya sangat-sangat sarankan kawan2 untuk mendapatkan Vivix dari Shaklee ini.. Jangan risau, inshaa Allah dengan kawan2 semua yang mahu mendapatkan yang terbaik untuk keluarga yang anda sayangi, saya akan berikan harga yang istimewa.


PM for the best price!
Nor Hidayah Binti Baharudin
Shaklee ID 889334
Tel No 0197312704
Email: lamansihat.muslimah@gmail.com


Thursday, 17 October 2013

Set Kesihatan Untuk Pesakit Gout


Assalamualaikum wbt, hai kawan2. Hari ini saya perkenalkan kombinasi set untuk membantu pesakit Gout.



Set ini terdiri daripada:
1. Omegaguard untuk melincirkan pergerakan sendi.
2. Alfalfa menyahtoksin dan asid urik secara selamat dan semulajadi dari badan.
3. Performance Drink di samping perlu kerap minum air masak, ia membantu menstabilkan kandungan bendalir yg diperlukan dalam badan.
4. Advanced Joint Health membantu mengurangkan kesakitan dan melincirkan pergerakan sendi.

Mudah-mudahan dapat membantu meringankan kesakitan yang dialami oleh orang-orang yang kita sayangi.

PM for the best price okay! 
Nor Hidayah Baharudin 
Shaklee ID 889334 
Tel No 019-7312704 
Email: lamansihat.muslimah@gmail.com

Tuesday, 15 October 2013

Get Clean® Water Pitcher

Assalamualaikum, Salam Pagi Aidil Adha. Semoga kita semua mendapat barakah dr Allah SWT.. 


Entri pagi mulia ni, saya mulakan dengan memperkenalkan satu lagi produk daripada Shaklee iaitu Get Clean® Water Pitcher. Seperti yang kita maklum dengan situasi semasa sekarang, kebanyakan isi rumah semakin peka dengan tahap kebersihan air. Betul kan? Dan berikutan daripada itu, maka ramai tercari-cari produk penapis air yang sesuai. Sekiranya kawan2 inginkan penapis air yang mempunyai ciri-ciri seperti berikut: ringan, mudah dibawa, jimat kos dan comel, saya cadangkan kawan2 dapatkan produk Get Clean® Water Pitcher ini. Pakej yang tersedia dalam Get Clean Water Starter Pack with Water Refill 3-Packs ialah Pitcher, Filter 3 packs dan juga Housing Kit. Semua ini boleh didapatkan dengan harga yang sangat berbaloi. Berikut adalah maklumat menarik berkenaan Get Clean® Water Pitcher ini yang dipetik daripada laman web www.shaklee.com.my. Semoga memberi manfaat kepada kawan2 semua!

MEMPERKENALKAN GET CLEAN®  WATER
Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multi-paten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean® Water merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Air yang lebih bersih dan sihat ataupun bumi yang lebih bersih dah sihat
Sudah tentu kita boleh menikmati semuanya!
Menandingi Jenama Terkemuka yang Lain!
• Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!
• Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!
• Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
• Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

Pilihan Bijak!
• Hanya beberapa sen bagi seliter air
• Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
• Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik 
• Ringan dan mudah dibawa
• Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak

KEISTIMEWAAN SHAKLEE

SELAMAT: “Menyingkirkan kandungan plumbum” dan banyak bendasing lain
Get Clean® Water ini berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.

PILIHAN BIJAK: Menjimatkan Kos
Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: Lebih banyak air bersih pada setiap masa
Get Clean® Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.

MESRA ALAM: 
Memelihara alam sekitar
Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

Harga Pasaran Get Clean Water Starter Pack with Water Refill 3-Packs ialah Pitcher, Filter 3 packs dan juga Housing Kit. : RM 460 
TETAPI kawan2 boleh dapatkannya dengan harga yang lebih istimewa dengan saya.

PM for the best price okay!
Nor Hidayah Baharudin
Shaklee ID 889334
Tel No 019-7312704
Email: lamansihat.muslimah@gmail.com

Monday, 14 October 2013

Promosi Oktober! Shaklee Collagen Powder Beli 6 PERCUMA 1!


Assalamualaikum kawan2, Promosi Oktober 2013 kali ini ialah HOT Item iaitu........

Shaklee Collagen Powder! 
Untuk kulit yg halus mulus dalam masa 8 minggu. 
Mari order sempena Promosi Oktober!

# Beli 6 Percuma 1!
# Keahlian Percuma!

PM for the special price Eda Alif Nor Hidayah  0197312704 ;)

Haaaaa..apa yg best sgt KOLAGEN POWDER SHAKLEE NI? TOTALLY tak sama ye dgn kolagen2 yg ada di pasaran. PASTINYA hanya yg TERBAIK! 


sebab apa kolagen dr sisik ikan merah ini terbaek? sebab ianya adalah sumber kolagen dgn penyerapan yang lebih tingi dan pencemaran yang lebih rendah.
-unit molekul yg kecil ini membolehkan ianya diserap dgn lebih mudah dan dapat membantu peningkatan sintesis kolagen pada lapisan kulit dgn berkesan. 
patutlah shaklee claim dlm 8minggu je amik kolagen ni dh boleh nampak kesan menyeluruh! pheww!
    
-ekstrak biji benih Camellia
-ekstrak Pfafia
-kolagen ikan
-ekstrak kerang2an
-lactobacillus acidophilus
-Vit c dan B dan 
-elastin dari kolagen ikan. 

Kawan2 yang nak tahu lebih lanjut, boleh PM saya ya. Terima kasih... ;)

RETAIL PRICE : RM298 (15sachet)


Sunday, 13 October 2013

Mulakan Hari Dengan Minda Yang Positif!

Assalamualaikum Salam Pembuka Bicara, Selamat Menyambut Aidil Adha kawan2, semoga semua sihat hendaknya. Sempena menjelangnya Aidil Adha yang mulia, saya memulakan langkah untuk mengembangkan sedikit ilmu ke dalam blog ini berkenaan produk makanan kesihatan Shaklee. Sebagai permulaan, saya kongsikan kata-kata motivasi semoga dapat menyuntik semangat kepada kawan2 semua dalam menempuh hari2 yang akan datang. Inshaa Allah....




























Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014 :NOR HIDAYAH BAHARUDIN