Wednesday, 20 November 2013

9 perkara mengenai 3 hal

Assalamualaikum wbt, 

Hai kwn2, jom motivasi pagi jam 10. 

9 perkara mengenai 3 hal:-

A) 3 perkara yang tak boleh diganti.
1. Waktu/masa
2. Kata-kata
3. Peluang/kesempatan


B) 3 perkara yang boleh hancurkan hidup.

1. Kemarahan
2. Keangkuhan
3. Dendam

C) 3 perkara yang tak boleh hilang.
1. Harapan
2. Keikhlasan
3. Kejujuran

D) 3 perkara yang paling berharga.
1. Kasih sayang
2. Cinta
3. Kebaikan

E) 3 perkara yang tak pernah pasti.
1. Kekayaan
2. Kejayaan
3. Mimpi

F) 3 perkara yang membentuk watak seseorang.
1. Komitmen.
2. Ketekunan dalam tugas.
3. Kerja keras/kesungguhan.

G) 3 perkara yang boleh membuat sukses.
1. Tekad
2. Kemahuan
3. Fokus pada kerja

H) 3 perkara yang tak pernah kita tahu.
1. Rezeki
2. Umur
3. Jodoh

I) 3 perkara yang pasti.
1. Tua
2. Sakit
3. Mati

Tuesday, 5 November 2013

Manfaat Nutriferon Untuk Anak Demam dan Selesema

Dari tengah mlm semalam suhu bdn Alya tiba2 naik, dgn batuk2 dan selesema. Sampailah pg td suhu bdn die mkin tinggi mencecah 38°. Sambung lg batuk2 dan selesema yg kuat. Ibu bancuhkan susu pertama die awal pagi td mcm biasa dgn Mealshake plus 1 sachet Nutriferon. Alhamdulillah, dgn izin Allah, panas bdn yg mula membahang turun. Tau2 bile ibu jamah dahi dan perut dia, dah tak panas. Suhu back to normal. Die lak rileks aje main dan menyanyi mcm biasa. Batuk2 yg mcm kronik sblm tu xda. Selesema mkin bkurang. Lega rasanya ibu. Tak perlu nak mkn ubat dah kakak.. Dah tak merengek. Kalo tak ibu susah ati die tdo mlm smbil mngigau2. Kejap2 bgn. Selera makan pun okay macam biasa. 


Kalu kwn2 nak tau, Nutriferon adalah satu produk Shaklee yang dihasilkan bertujuan untuk ‘boost’ sistem perlindungan imuniti tubuh – interferon. Interferon adalah sejenis protein yang dihasilkan oleh tubuh kita untuk melawan virus, sekaligus mengelakkan virus tersebut ‘membiak’ dalam tubuh kita.



Ia dihasilkan drpd ekstrak 4 tumbuhan (biji labu, bunga sunflower, honeysuckle jepun dan biji plantagi) yang mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Rasa nutriferon ni pun manis mcm labu.



Antara manfaat interferon ye:



1. Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari. 



2. Melindungi dari influenza. 
Melindungi dengan berkesan drpd virus, microb termasuk selesema, flu, alergi dan influenza.



3. Meringankan stress dan kelesuan.
Meringankan kemudaratan yg disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.



Saya pun demam jadinya amik juga nutriferon 1 sachet campur dalam air oren. Yummy!

Alya setengah sachet campur dlm susu dia.

1st time mencuba Nutriferon. Mmg betul terbukti berkesan. Utk details lg bule PM ya.


Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014 :NOR HIDAYAH BAHARUDIN